Photobucket

Friday 28 December 2012

Di tarikh 22.12.12

setelah enam(6) tahun berkenalan akhirnya aku dan dia bertemu jua..
22.12.12 iaitu hari sabtu dan dalam lingkungan jam menempatkan pukul 11 lebih kami bersua muka..
di hari dan tarikh berikut ialah hari yg bersejarah bagi ku..
ia sebagai kenangan yg akan aku kenang sampai bila bila..

firts time aku melihat raut wajahnya..
mata dan senyumnya sentiasa aku teringatkan..

dimalam yg sama kami lepak di danau berdekatan dibandar raya..
dalam asyik seronok berbual..
datang seseorang yg tak dikenali "lelaki" yg ingin membeli dua batang rokok dan ingin pinjam gitar aku..
sambil ia bermain gitar dia bertanya aku datang dr mana..
lalu aku beritahu yg aku datang dr johor..
dengan muka yang selamber dan cara tiba2 dia cakap ~ ~
"wah.. jauh datang semata mata jumpa awek?
  bape tahun kawan?bila nk kawin.?"

lalu si dia beritahu pada lelaki itu ..
"kalau ada jodoh kita kawin laa"

sampuk lelaki itu..
"eh mane boleh?
  sayang kawan lama-lama tp tak kawin"..

dengar kata-kata lelaki itu..
aku hanya terdiam saja..
sebab aku tahu perkawinan aku dgn DIA takkan pernah berlaku kerana DIA hanyalah kenangan lalu saja..
begitu juga dengan DIA yg menganggap aku kenangan silam..
lagipun sekarang kami berdua cuma berkawan.. :D

apa yg aku dapat lakukan ialah mendoakan dia agar sentiasa berkeadaan baik dan mendoakan agar dia bisa menemui jodoh yg sesuai temani hidup buat selamanya..

:D

No comments:

Post a Comment