Photobucket

Friday 9 March 2012

harapkan sinar selepas subuh.

terkadang sejenak terfikir akan diriku dimasa akan datang.
apa yang bakal terjadi.?
adakah aku bisa berjaya?
ataupun adakah aku bahagia?
tapi pernah jua aku merasa ketakutan untuk hidup lebih lama.
memang benar ajal maut di tangan tuhan,
tp aku seolah olah tidak mahu  hidup lebih lama  hanya kerana aku takut akan kesedihan 
dan cabaran yang lebih tercabar  akan berlaku keatas diriku.
sungguh memalukan akan diriku kerana takut menempuhi ujiannya.
sememangnya itu memang lumrah dunia.
kesedihan,kegembiraan,kesusahan,kesenangan itu terletak di tangan-NYA.
kita hanya merancang TUHAN  yang menentukannya.
harap aku bisa redha akan susah senang di masa akan datang.
aku ingin menjadi lelaki sejati.
bukan lelaki pengecut yang hanya kaku disudut kamar.
harapkan sinar selepas subuh.

No comments:

Post a Comment