Photobucket

Friday 13 April 2012

tuhan ku..

terkadang aku tersenyum,
bila aku lihat potret dia..
terkadang aku menanggis,

saat aku terkenangkan dia..
tuhan??
aku tahu..

aku cuma watak dalam percintaan ini,
tp mengapa..
watak aku sebagai manusia yang tahu menaggis??

tuhan??
lama lagikah permainan takdir mu?
lama lagikah?
aku benar2 lelah disaat ini,

lelah dengan ujian ini..
aku mengaku..
aku bukan manusia yang tabah akan ujian-MU,
aku manusia yang mudah mengeluh..
manusia yang tak pantas di muka bumi  ciptaan-MU,
manusia yang hanya bersembunyi di belakang pintu,





tuhan ku??
kau biarkan lah aku berehat di alam ketenangan,
dialam aku kembali ketanah,
di alam ulat-ulat menjamah jasadku,
di alam sunyi dan sepi,
di alam dimana tempat ayah ku tidur buat selama-lamanya..
 

biarkan lah hamba mu ini berehat..
sementara tunggu hukuman diatas dosa yang telah aku lakukan..

No comments:

Post a Comment