Photobucket

Thursday 1 November 2012

permain perasaan

disaat kebelakang ini aku merasakan sesuatu perasaan  yg dahulu pernah musnah ditelan kekecewaan.
perasaan itu muncul kembali sejak perkenalan sama seorang wanita yang cantik adab tutur bahasanya..
aku rasa dengan lemah lembut,senyum tawa,dan lebih2 lagi kaya budi bahasanya ,bukan membuatkan aku saja tergoda malah semua yg melihatnya akan tergoda..
aku rasa hanya dilihat air mukanya orang2 akan berkata"ia wanita yg teristimewa  yg pernah dijumpai".aku yakin itu.!

perkenalan kami hanya di muka buku..
tp aku suka akan dirinya..
disetiap waktu aku ternanti nanti mesej darinya..
di setiap masa aku merindui suaranya..
entahlah..
aku tak dapat elak perasaan ku ini..
dah ku tepis berulang kali tp aku masih tak bisa menghalang perasaan ku ini..

mulut selalu berkata "jangan mimpi aku akan kalah"
tapi hati berkata"mencubalah jangan menyerah"

aku sering saja berangin cembura buta bila melihat beberapa jejaka yg selalu "post wall di facebook nya".
da berulangkali di beritahu sijejaka itu hanya kawannya..

perasaan cemburu tuu masih ada..
ada dikata orang cemburu tanda SAYANG?.
tp...
takkan kita nak sayang orang yang tak suka akan kita?




                                                                                                                                                   
       

aku benar2 tak dapat sembunyikan perasaan aku..
aku rasa aku sudah kembali jatuh cinta.!
adakah ia berperasaan sebegitu juga terhadap ku?
ataupun aku hanya bertepuk sebelah tangan..

tp...
melihat tingkah lakunya aku seperti tiada dimatanya..
melihat caranya aku penganggu dunia harinya..
tp..
adakah aku cuma berperasaan buruk..
ataupun hanya sekedar takut kehilangan..
ini ialah permainan jiwa..
pasti..
suatu tika nanti akan ku nyayikan lagu kesukaan dia..
"hanya ingin kau tahu-by republik"
dan ku luahkan segalanya bila masanya tiba..
dia nak terima ke taknak tu hal kedua..
yg penting aku dah jujur seadanya.

jika terima akan ku ikat sampai ke mati..
jika sebaliknya akan terima dengan redha sambil ku tiupkan doa untuk kebahagian  dia buat selamanya..

jujur..

terluahkan yg tersembunyi dihati.
^_^

                                                                                                                                                            (csr)


No comments:

Post a Comment